Thursday, April 5, 2012

اندر روزگاران ما به این شد که ما سفری به دوچلند کرده و با اندی دوچمردها و دوچخانمها آشنا گردیم.  از این پس به زبان شیرین کوچه بازاری خودم ادامه ی این نوشتار را همی پی خواهم گرفت.
بله دلم میگفت براتون که ما آلمان رفتنی شدیم و اون هم چه آلمانی ... به به ... آقا این کشور آلمان برای سوسیس، آبجو و شراب سفید معروف هستش  و راستی هم که باید باشه ... چه سوسیس هایی ... به قول یکی از بچه ها
Germans know how to make sausage !!!

سوسیس های گوناگون به رنگ ها و ادویه های گوناگون با مزه هایی باور نکردنی :دی این سوسیس های معمولا با سیب زمینی سرخ کرده، پوره و یا سالاد سیب زمینی(که مجموعه ای از سیب زمینی های پخته، سس ماینونز و کمی سبزی خورد شده می باشد) سرو می شود.

از آبجو چی بگم که دیگه نگم بهتره ... انواع اقسام آبجو از گونه های گوناگون و خوشمزه ... این هم خودم گفتم
کار آلمانها در آبجو سازی درسته
جالب هم اینه که مردم هر منطقه به آبجوی اون منطقه و آبجویی که از تیم فوتبال محبوبشون حمایت میکنه وفادار هستند. در این سفر یک سر رفتیم به کارخونه آبجو سازی بک و در اونجا دیدیم که این صنعت چه قدر قدیمی هستش و چطور در جنگ دوم جهانی آسیب دیده و بعد دوباره بلند شده و با تغییر سیاست به کارش ادامه داده. الان کارخونه ی بک از تیم وردربرمن که تیم شهر برمن هست طرفداری میکنه و هر جا در شهر برمن آبجوی بک به قیمت 1 یورو و یا حتی کمتر پیدا میشه.  من در اونجا همه چیز رو به بچه ها به واحد آبجو میگفتم. مثلا میگفتم اینجا آب دو آبجو هستش(دو یورو) یا این کباب سه و نیم آبجو هستش :دی





سیب زمینی های آب پز را پوست گرفته و حلقه حلقه کنید. سپس سس مایونز، روغن زیتون ، آب لیمو یا سرکه، شوید ، خردل ، فلفل و نمک را با هم مخلوط کنید و به سیب زمینی ها اضافه کنید.سوسیس ها را حلقه حلقه کرده و کمی در روغن سرخ کنید. سپس همراه با خیار شو، پیازچه خرد شده و نخود فرنگی پخته به مواد قبلی افزوده و در ظرف سالاد بریزید و با یک گوجه فرنگی گل شده و 2 ساقه نعنا یا جعفری تزئین آن را کنید.


No comments:

Post a Comment